Guldkops handelsbetingelser
Handelsbetingelser for køb af varer på Guldkops webshop -
sidst opdateret 20-03-2020
1 Generelt
Disse betingelser er gældende for forbrugere ved handel på Guldkops webshop under adressen www.guldkop.dk.
1.1 Parter
"Sælger" er : Guldkop
Guldkops oplysninger fremgår nedenfor.
Saroneh Group ApS (binavn: Guldkop ApS)
CVR-nr.: 38 45 87 52
Juridisk adresse:
Tom Kristensens vej 44, 4. th
2300 København
Telefonnr: 22 98 98 57 E-mail: kontakt@guldkop.dk
1.2 Betalingsformer
Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Dankort, Visakort eller Mastercard. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunde og guldkop.dk. Dine betalingsoplysninger er derfor ikke tilgængelig for en tredjepart. Ved køb med dankort eller kreditkort trækkes beløbet først fra din konto, når varen afsendes fra Sælger.
1.3 Afgivelse af ordre
Afgivelse af ordre via Guldkops webshop, er ikke en juridisk bindende aftale. Sælger har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.
Når du har afgivet en ordre via Guldkops webshop, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.
1.4 Annullering af ordre
Har du ikke modtaget en bindende ordrebekræftelse/faktura fra Sælger, og er din ordre endnu ikke effektueret af Sælger, kan du annullere din ordre ved at kontakte Sælger på kontakt@guldkop.dk. Er varerne pakket/afsendt af Sælger, har du stadig mulighed for at fortryde købet. Læs mere under punkt 6. Fortrydelsesret.
1.5 Ekspeditionstid
Sælger gør sit bedste for at behandle ordrerne den samme hverdag som ordren er modtaget. Derfor er leveringstiden som regel 1-3 hverdage. Der kan dog forekomme længere leveringstid grundet forsinkelser. I så fald vil du blive kontaktet af Guldkops personale. Skulle der være lagerfejl, vil du ligeledes blive kontaktet hurtigst muligt på samme e-mail, du har angivet ved bestilling.
2 Produktinformation
På www.guldkop.dk oplyser vi alle prdoukternes ingredienser. Skulle du have brug for yderligere information, skriv gerne til på kontakt@guldkop.dk
3 Priser
Den gældende pris er den, som på dagen for bestillingen er angivet på hjemmesiden (www.guldkop.dk) ud for den pågældende vare. Varen afregnes i DKK, og alle priser, afgifter og omkostninger angives i DKK på hjemmesiden, ordrebekræftelsen og fakturaen.
Alle opgivne priser er inkl. afgifter plus moms, med mindre andet særskilt fremgår ud for varen.
4 Fragt og levering
Alle vores ordre sendes med GLS, og afsendelse sker alle hverdage (mandag-fredag).
4.1 Fragtpriser
Fragtpriser i Danmark: 29,- kr. ved levering til nærmeste pakkeshop 45,- kr. ved levering til privat adresse (hvor du kan beslutte, om GLS må stille pakken, hvis du ikke er hjemme). Gratis fragt ved køb over 425,- kr. (kun ved forsendelse til pakkeshop). |
|
Fragtpriser i Sverige: Guldkop levererar till hela Sverige (paketombud) - 69 DKK. |
4.3 Afsendelses muligheder
Når du afgiver din bestilling på www.guldkop.dk med din adresse og postnummer, vil du under ordreprocessen blive præsenteret for følgende muligheder:
- Afhentning af varen i butik (ingen ekstra omkostning)
- Afhentning af varen i nærmeste pakkeshop (f.eks i den nærliggende Brugsen, kiosk eller på tanksation mv.).
- GLS privat omdeling, dvs. levering til døren
4.4 Sådan bestiller du til arbejdsplads/erhvervsadresse
Når du afgiver din bestilling, skriver du den ønskede leveringsadresse på arbejdsplads/virksomhed.
5 Reklamation
Online handel hos Guldkop.dk er omfattet af købelovens 24 måneders reklamationsret. Afhængig af den konkrete situation vil en mangelfuld vare blive repareret eller ombyttet, eller du vil få købsbeløbet retur. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet. Reklamationsretten begrænses dog af varens naturlige holdbarhed.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen, og du vil modtage videre instrukser. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Du kan sende reklamationsvarer retur til Sælger ved at bruge Gulkops returportal.
5.1 Returnering af købte varer
For at returnere din vare, bedes du gå ind på Gulkops returportal og følge vejledningen.
Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
5.2 Forbehold
Vi tager forbehold for fejl i prissætning, trykfejl, lagerfejl samt leveringsfejl fra GLS. Såfremt vi får din pakke retur, fordi du som kunde ikke har udfyldt din leveringsadresse korrekt, eller at du ikke har afhentet varen inden for fristen, hæfter du selv for at få varen tilsendt igen.
6 Fortrydelsesret
Hvis du har fortrudt dit køb hos Guldkop.dk, har du som kunde 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til kontakt@guldkop.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som vedhæftes din faktura. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Så snart Sælger har modtaget din henvendelse og såfremt fortrydelsesrets betingelser er opfyldt, vil du blive vejledt i returnering af din vare.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
6.1 Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Dette betyder, at poser/dåser med te eller kaffe må ikke have været åbnet. I det tilfælde er varens værdi reduceret til 0 kr.
6.2 Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Dette betyder, ved returnering af te eller kaffe købt hos Guldkop.dk, må varen IKKE have været prøvet, da det vil kræve, at du bryder forseglingen og dermed værdiforringer varen til kr. 0,-
6.3 Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
6.4 Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Guldkop ApS, Søborg Hovedgade 221, 2860 Søborg
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
7 Persondatapolitik
Læs mere om Guldkops Persondatapolitik her
8 Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb hos Guldkops webshop, skal du rette henvendelse til kontakt@guldkop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Center For Klageløsning, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr
9 Kontakt
Har du nogle spørgsmål, kan du til enhver tid kontakte os på mail. Send gerne din henvendelse til kontakt@guldkop.dk. Vi bestræber os på at besvare mails indenfor 24 timer.
Du er også velkommen til at sende din henvendelse med posten til adressen Guldkop ApS, Søborg Hovedgade 221, 2860 Søborg